dinsdag 22 september 2009

nieuwe start (new start)

Dit is mijn nieuwe start,
De block swap uit the USA en Nederland heeft geleid tot dit resultaat.
De 12 Amerikaanse blokken en de 12 Nederlandse blokken zijn nu compleet


This is the new start of another quilt. Last year the quiltgroup had a blockswap with lady's from the USA.
So now I have 24 blocks who I have to mix together.













Ik vond de 'de haan en wagenmaker' stofjes er uitstekend bij passen. Ik maak hier een aantal blokken van die ik diagonaal als overloop tussen Nederland en Amerika wil zetten.
De donkere stof gebruik ik als sashings tussen alle blokken.
En ik ga deze quilt anders maken, ik smeed de blokken aaneen via de methode 'quilt as you go". Ik ben weer helemaal in mijn nopjes met dit project.



I thought that the 'de haan en wagenmaker' fabrics would be perfect to combine both blocks. I make about 9 extra blocks with these fabrics. the dark fabric I will use as sashings. This quilt will be made with the method 'quilt as you go'.
I already have fun playing with the fabrics and choices.




4 opmerkingen:

  1. Oh No! Not a count down until Christmas!! Fall came all too soon! Oh well,
    Pepernoten are already in the stores and the garden centres are making room for their Christmas dispalys!
    The quilt looks great!
    Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, ik zie een bekend blok in beeld!
    Saskia wat is je charmquilt ontzettend mooi geworden en ik ben benieuwd hoe je de blokken van ons met die van Amerika gaat mixen. Ikzelf ben er nog steeds niet helemaal uit. Groetjes
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je al begonnen bent met deze swap blocks. Ik moet eerst aan mijn charm en Halloween denken. Ik kan niet wachten om te zien wat je er van maakt. De Haan en Wagenmaker stoffen zijn echt top dus ik vind het spannend om jou te volgen in het maken van deze quilt. Als het heel leuk is dan geef ik je mijn blokken om die van mij ook te doen...lol.

    Nou voor de leuke Limburgse man...ik zou je naar hem toe brengen maar een waarscheuwing...Jos en ik komen dan elke avond bij jou eten. Die man kan zoooooooo lekker koken!!!
    :-)

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I cannot wait to see this quilt finished. I kept up with the blocks through Heidi. All of you made neat blocks, but then, you are all clever quilters.
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.