zondag 11 januari 2009

geen tijd voor quilten (no time for quilting)

Een appartement bewonen heeft zo zijn voordelen en charme, maar het heeft ook zeker zijn nadelen. Daar ben ik in die 10 jaar dat ik er nu woon wel achter gekomen.

Living in a condo has benefits, but there is a down site to having upstairs neighbours too. In the 10 years i lived here I learned that the hard way

Dit is de derde keer dat mijn bovenburen voor wateroverlast zorgen. Niet de laatste eigenaren, maar de twee stellen hiervoor hebben allerlei verbouwingen gedaan aan het appartement waarbij ze volgens mij geen professionel bij hebben gehad. En daar pluk ik de zure vruchten van.
Waar ik mijn berging heb zitten, is er boven een badkamer van gemaakt, alleen is een en ander niet goed aangesloten aangezien het door het beton ed. naar beneden komt..

This is the third time that my upstairs neighbours causing waterdamage. Not this couple but the two couples before made changes to the appartment and didn't consult a professionel. And this is the result. Where I have a laundry, storage room, they made a bathroom. The only thing is that the plumming isn't done correctly.

Het enige voordeel wat hieraan zit, is dat ik de berging maar gelijk een grondige opknapbeurt heb gegeven. Dinsdag begonnen met alles leeg te halen, woensdag al een flinke klusdag gehad, waarbij mijn superhandige vader een kast heeft gemaakt met 2 schuifdeuren.

The only good thing that came out of this, is a laundryroom make-over. Last Tuesday I cleaned out the room, wednesday a heavy workday. My super handy Dad made a cupboard with two sliding-doors.




Vrijdag was het hard werken, en mijn armen voelen als lood van het sjouwen met drogers, wasmachines, vloeren en het sausen van muren en plafond.

Friday was a busy working day, my arms feel like popeye of all the moving of the washer and dryer, and painting the walls and ceiling.

Alles is nu netjes en opgeruimt en het is nu wachten op de loodgieter zodat hij de lekkage bij de bovenburen kan repareren. Daarna kan ik het gat gaan dichten.

Everything is organised and cleaned up. now it's waiting for the plummer to fix the bathroom at the upstairs neighbours so I can close the big hole in my ceiling.




Het was helemaal niet de bedoeling dat ik in dit huis zou gaan klussen, het staat namelijk niet voor niets al bijna 10 maanden te koop. Maar goed misschien helpt een opgeknapte berging het sneller te verkopen.. Nu wil ik wel graag weer wat aan mijn quiltprojecten doen, is minder vermoeiend..!

I wasn't planning to re-model my laundry room, my condo is for sale for almost 10 months now. But maybe a re-done laundry room helps to sell it faster... Can I go back to my quilting projects now, please?


3 opmerkingen:

  1. Jeetje! Dat is nog erger dan ik in mijn hoofd had gedacht toen je het vertelden. Dit kan simpleweg niet!!! De bovenbuur heeft een gaat in zijn kop als hij denkt dat dit niet zijn problem is. Het problem boven moet geholpen worden zodat dit niet meer voorkomt. Logisch toch???

    Hopelijk heb je tijd nu om te quilten. Ik heb je moeder als eerste gadaan met charms snijden. Denk er aan om ze gewoon lekker al vast in de post to doen deze week. Dat is echter leuke post om te krijgen lijkt me!

    Ik vind die designer van het patroon zielig. Ik deed geen fotos op mijn blog want dat is juist gratis advertensies for haar en dat doe ik maar niet aan mee. Maar de merklap is mooi en gaat in een lijst...op naar de volgende Ohio merklap nu.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am so sorry to hear your ceiling got ruined. Good that you were able to fix it for you place. Hope the neighbors fix the problem now.
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.