maandag 5 oktober 2009

tussenblokken (blocks in between)

Voor de amerika holland lijn wilde ik een tussenblok maken.
En daarvoor de 'de haan en wagenmaker' stofjes gebruiken.


My inspiration for the Dutch- USA quilt was bubble-ing
And I wanted to use my 'dutch fabric'



Als blok wilde ik een typisch nederlands blokje gebruiken.
En wat kan je dan beter gebruiken dan de wieken van de molen.
Omdat het nederland amerika is, werd het een blok met dubbele wieken.




I wanted to use a typical dutch block. So a pinweel it was.
And because of the two country's a double pinweel.







En dan hier het resultaat, aangezien ik even snel het berichtje wilde maken, zijn de laatste twee foto's met mijn laptop fototoestel gemaakt. Ha, de techniek staat voor niets.

So, here is the first result!
And because I was in a hurry to blog, the last two pictures made with my laptop camera.
Wel, thats what can happen with the 2009 technics...




4 opmerkingen:

  1. Toch maakt je laptop leuke fotos hoor. En wat lijk je op je moeder in die foto zeg. De molenblok ziet er prachtig uit. Ah! De DH&W stoffen doen het toch. Ze maken een blok extra special. Ik gebruik ze voor mijn patchwork ballen. Heb ook eindelijk een aardappelmand er voor gevonden. Wil je ook patchwork ballen maken? Vind een buddy ervoor wel gezellig hoor. :-)

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great photo's made from the laptop!
    Is the secret about how you are going to combine all 24 American and Dutch squares out of the bag?
    Have you checked out the pond lining?
    The weather now is great for all the plants in you garden. A bit of rain and still warm Autumn days!
    Take care,
    Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee Saskia! Mijn top was wat minder bewerkelijk en door mijn enthousiasme ook nog eens anders uitgevallen dan de bedoeling was, helaas. Misschien een idee voor iemand anders, jullie zien het morgen wel. Je ziet er trouwens goed uit op de foto, de vakantieweek heeft je goed gedaan. Afgelopen zomer heb ik de laatste twee boeken gelezen van Jennifer Chiaverini en ben best wel jaloers op jullie :) groetjes en tot morgen
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very nice blocks. I hear you and your Mom are coming to the USA. Hope you have fun. Will you be near Ohio?
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.