zondag 14 maart 2010

3e block




Ik probeer altijd een eigen draai aan een quilt te geven. Dat doe ik dus ook met Leanne's House. Het 3e blok heeft een borduurwerkje met 'spring' erin. Maar ik vond dat 'welcome' meer past. Iedereen is welkom in mijn stulpje.

I try to give all my quilts a personal touch. So with this quilt in progress I making it more my own. I changed the 'spring' stitchery into 'welcome'. Because everyone is welcome in my little place.


En aangezien er al aardig wat harten in de quilt zitten, heb ik de bewoners van Saskia's house er in gezet.
Het is een foto op stof gedrukt. De techniek staat voor niets. Leuk om te doen, blad in de printer, foto uitzoeken en printen maar. Dan het achterblad verwijderen, de stof door water halen en strijken.


There are a lot of hearts in this quilt. So I changed one into a special block about the owners of 'Saskia's House'. And thats me with my black furry friend Rover. It's a picture printed on to fabric. I just love to try new technics.




De bloememand was met veel applicaties. Mijn verandering was een paper piece patroon uitvergroten en vervolgens kanten en lint bloemen, en lintblaadjes erop zetten.

The big block in the third block is the flower basket. I'm not that good with application. So a paper pieced basket and ribbon/lace flowers did it for me.
















Het leukste is dat ik het lint met de blaadjes zo kon gebruiken dat het over de andere blokken heen 'groeit'. De blokken smelten zo aan elkaar.




I like the leave ribbon, because I could mold it where I wanted it to grow. So the blocks are blended together now.








8 opmerkingen:

  1. Love it! Love it! Love it!
    It's great seeing the quilts becoming more personalized!
    Can't wait until May!
    That block is the big centre piece!
    What will the creations be like then?
    The basket is a great idea for a bigger quilt/wall hanging! Love the vines that grow over the other blocks!
    Wow! Super! Well done!
    Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hardstikke leuk,en de foto op stof is ook goed gelukt.Dit is nu echt Saskia's House.Ben benieuwd of er in de groep nog meer eigen inbreng is.Ben bijna klaar met Joke's House.
    Knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh,wat-is-ie-leuk,mooi en lief tegelijk.De foto is zo mooi in het geheel en die bloemenmand zou je zo in huis willen zetten.Wijfie wat ben je toch creatief!!!!
    Ik ben ook heel benieuwd naar "Joke's House".Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat een prachtig mandje geworden, leuk he al dat gefriemel met van alles en nog wat! Mooie avond nog! Groeten, Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That is wonderful, great job. Cute idea to put your picture on as a real welcome.
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You know how I feel that each quilt should have something personal about it. I love what you are doing with yours only I wanted to not look at yours and your mom's to keep it a surprise for our quilt evening. But I looked! The photo turned out great didn't it! I agree that there are so many hearts on this quilt that they are perfect places to substitute with fun and personal things. Can you guess what my blocks are??? One you saw as I was working on it...my iron gate. I am also changing the flower pot and can you guess to what?

    Humm...got a card from a secret pal. See that was a big giveaway. You and your mother are the only ones who know about it yet and you are the only one who called it secret pal instead of sister. We have to be very sneaky and not let out too big of hints. Thanks for the adorable card!!!

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    P.S. - Kom je anders weer een keertje handwerken en eten bij mij? Misschien als je een vrije dag hebt met niet al te veel huiswerk te doen? Kunnen we lekker lunchen. Ik vind het leuk om iets lekkers te maken en gezellig te handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Saskia

    Dat is inderdaad een heel bijzondere draai die je eraan gegeven hebt! Wil ik ook steeds eens proberen, een foto op stof. Heb het transferpapier al maanden klaar liggen! Nu nog doen.
    Het blok is erg mooi geworden. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat prachtig gedaan, mooi!!!

    Groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.