zaterdag 31 maart 2012

lang verhaal (long story)

ZO!! je knippert even met je ogen en er is alweer een maand voorbij!
Maar wel een mooie maand. Een maand waarin de lente is begonnen, ik een jaartje ouder ben geworden, en een maand waar ik zowaar een weekje vrij had :-)
Zomaar een weekendje weg naar het mooie limburg. Prachtige omgeving, superleuk "hans en grietje "huisje gehuurd. De rest van de week, leuke dagen gevuld met ontmoetingen met oude schoolvriendinnen en lekker niks doen!

WOW! One blink with your eyes, and a month is already gone... But it was a great month. A month in which spring started, I became one year older than last year, and a month in which I had a week vacation :-)
I went away for the weekend to beautiful Limburg. All the way south of Holland. Great weather, great scenery, and a lovely little house. The rest of the week was well spend with old school friends talks and just doing nothing!!


Maar zo tussendoor heb ik toch ook weer aardig mijn best gedaan met naald en draad.
Een UFO is een "AFFO" geworden!! Whoohoo, Saskia's huis, hangt nu in saskia's huis aan de muur...

But I did do my best with needle and thread. A UFO is now an AFFO!! Saskia's house is now hanging  in Saskia's House....

Nog een grote UFO te gaan, en dan kan ik heerlijk mijn aandacht verdelen aan de 'tig' WIP's die ik netjes in dozen, mandjes en tassen heb liggen.

Still one big UFO to finish, and then I can work on all the WIP's I have tucked away in little boxes and baskets.

Ik ben helemaal bij, met mijn adventornamentjes. Drie deze maand. En allemaal superleuk geworden. Het engeltje heeft Mam als ontwerpje ingeleverd. Naar een patroontje wat mijn vader voor tiffany raamhangertjes gebruikt heeft. Dus vond ik het wel symbolisch om op de achterkant nummer 20 te doen, da's de geboortedatum van Pap. En het meisje doet mij aan Mam denken. Heb nog een oude foto van haar, met een verschoven, frommelige strik in d'r haar, net als dat meisje...

I'm staying on course with the year project of my quilt group. The Christmas advent quilt. There where 3 ornaments this month. The angel is a design Mom contributed to the group. It's a design My Dad used to make Tiffany window ornaments. So I added a bit more symbolism to it. The back has number 20, that's the birth date of my Dad, and the little girl, looks just like my Mom when she was little. I still have a photo of her, with a ribbon in her hair.

De boom vond ik zo schattig, en moest ik dan ook deze maand maken! Ook al was het met het versturen van het patroon niet helemaal goed gegaan, kon niet wachten...
Als laatste was de ster, en daar heb ik wel even mee zitten worstelen, maar ook dat is helemaal goed gekomen. De stand staat dus nu op 8 ornamentjes, nog 17 te gaan!

I just loved the tree, so much, I had to make it this month. Although something went wrong with sending the pattern in time to make it into the quilt group newsletter. I just couldn't wait... 
The last one was a star, and it gave me a bit of troubles, but in the end I got it right. So 8 ornaments are done, still 17 to go!

Naast de bank heb ik een mand staan, met kleine tussendoor projectjes. Zo even een paar steekjes kunnen doen, met een bak koffie op de bank. En dan steek je aardig wat weg. Heb nu 4 ornamentjes af van Little House Needlework. De serie van 2011. En ik vind ze zo leuk om te doen! Heb er kussentjes van gemaakt met een striklintje. Kan ik altijd nog bedenken of ik ze ga ophangen, of neerzet.
Heb ook besloten om niet teveel te bewaren, dus vandaar dat ik de orginele patronen graag aan iemand wil overdoen, voor een klein prijsje, van €3.50 per patroontje. Heb je belangstelling, mail me dan even. 1 tot en met 4 zijn nu te koop, ben aan het werk met nummer 5 en 6,7 en 8 liggen braaf te wachten. De nummers 9 tot en met 12 liggen ook braaf te wachten, maar dan in het winkelmandje. Ik mag ze pas bestellen als ze tot en met 8 af zijn..haha

I have a little basket just beside the couch, with little in between projects. some cross stitch, some felt applique.
Just to have something to do, when I sit on the couch with a cup of coffee or so. And here and there a stitch, makes 4 finished cross stitch ornaments from Little House Needleworks. They are just so cute to make, and easy to finish. I made them into little pillows, with a ribbon on top. So I can decide later if I want them as hangers or just as little gems laying around.

Nog een dagje relaxen, en dan gaat het werkende leven weer beginnen. Al heb ik wel met mezelf wat afgesproken,; Nu het project waar ik op het werk mee bezig ben goed loopt, ik mijn berg aan vakantieuren en overuren maar eens ga inplannen. Kan tot het einde van het jaar elke maand een hele week vakantie plannen, en dan heb ik nog niet alle uren op.. hahaha, dat krijg je van al dat werken ;-)

Well, one more day of doing nothing.. And then back to the working world. Although I made a promise with myself... Now the project I'm working on, is on a roll, I need to plan my overtime and vacation hours. I can have a week of vacation every month, and then I still have some hours left... LOL, that happens when you work a lot ;-)


O, ja, als je goed kijkt in de fotocollage bij het applicatie engeltje, zie je een naaldenmapje van de haan en wagenmaker stofjes. Ik geef die weg, dus heb je belangstelling, laat een berichtje achter. Ik trek vrijdagavond een naam.


O, wait a minute... If you look close, at the photo collage with the applique angel, there is a little needle booklet. Made from Dutch fabrics. And it will be a give away. So if you like to have this, leave a comment. I will pick a name Friday evening.

10 opmerkingen:

  1. Sounds like you had a productive and relaxing vacation, Saskia. Good for you.

    Needlebooks and pin cushions...you can never have enough of either and I'd love one of yours to come and live at my house.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Saskia
    Mag ik de patroontjes van de ornamentjes overnemen als je ze nog heb

    Gr. Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WooHoo! Saskia's House hangs on the wall! Great news! Great blog entry! A great list for OPAM!
    One week off per month! That's a great way to use up vacation days!
    So much to see and do each month/season in The Netherlands!
    Take care,
    Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, jij bent druk geweest! Mooie maaksels weer! Wat een fijn vakantiehuisje. Ik hoop dat je goed tot rust bent gekomen. Als je last hebt van je overuren, mag je er best een paar aan mij overdoen hoor :) Leuke nieuwe blog-aankleding! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel rust maar niet stil gezeten. Je handjes hebben flink doorgewerkt! Heerlijk gevoel een afo en een bijna afo te hebben. Leuk om te lezen dat je zo van ons mooie Zuid Limburg hebt genoten. Eigenlijk zou je nu nog eens terug moeten komen nu de lente is los gebarsten. Zo mooi.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk 1 weekje vakantie, het belangrijkste is dat je ervan genoten hebt. Wat leuk alweer wat AFFO's af, zo kan je weer verder. Alles wat je laat zien is prachtig, ook het naaldenmapje.
    Fijne zondag, groetjes,
    Ineke
    http://inekehulzebos.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je veel gedaan de afgelopen tijd en wat is het allemaal mooi geworden. Met de Leanne's House ga ik deze zomer verder (mijn mam was hieraan begonnen) en hoop hem dit jaar ook af te kunnen maken ik blijf het een prachtig patroon vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Looks like you were busy. One week of holidays per month sounds amazing. Think of how much you will be able to accomplish!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk,weer helemaal bij,en bijgekomen.Maar een week iedere maand,of een dag iedere week dat is moeilijk kiezen.
    Mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hè Sasje daar ben je weer, wat heb jij hard gewerkt en een mooie ornamentjes gemaakt! Ik ben heel benieuwd wat er allemaal uit je mandje tevoorschijn komt.
    De tijd zal het ons leren!!!
    Liefs en knuffels, Bep.

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.