maandag 1 juli 2013

Kompas (Compass)

Joehoe.... Ik heb twee projecten af kunnen maken! Voelt wel errug prettig om daar een kruis door te zetten!! LOL Mijn kerst borduur ornamentjes zijn af en mijn Christmas in July project.

 

Woohoo... I finished two projects! Feels prrrrretty good to mark those as 'done' ! LOL The little christmas ornaments and the Christmas in July project are done.










En nu kon ik beginnen met 'Love Entwined' a BOM by Esther Aliu. Het eerste blok is vrijdag gelanceerd, en al heel wat dames zijn aan de slag gegaan.....So now I could start on th 'Love Entwined' a BOM by Esther Alui. The first part was released last friday. And soon a lot of lady's got busy..




Ik wilde mijn paarse stofjes erin kunnen verwerken, en al struinend door mijn voorraad vond ik heel wat. Ik heb niet genoeg voor de achtergrond, maar omdat het een 'scrappy' uitstraling moet krijgen, stop ik er ook verschillende achtergronden in, met dezelfde kleurtoon. Het eerste blok is een kompas, en die ben ik op paper piecing aan het doen. De helft is klaar, en daar ben ik toch een ochtendje mee bezig geweest!

I wanted to use my purple fabrics, I'm saving for a long time. And going thrue my stash, i found plenty. I do not have enough for the background, but because it's going to be a 'scrappy' quilt, I will use several different backgrounds within the same color tone. The first part is a compass, and I 'm paper piecing this. I did half of it on one morning!

Omdat ik een extra vrije dag had, ben ik als toerist mijn eigen dorp ingegaan. En het museum bezocht. Zeker de moeite waard, en daarna heerlijk aan de haven in de zon aan een ijsje. Mooi besluit van de dag om naar de boten te kijken, na het 'zwoegen' op de kompas. Hieronder heb ik nog wat foto's van de tentoonstelling "stof tot nadenken". Het is nog tot oktober, dus heb je de kans zou ik zeker even gaan kijken. En het leuke is, dat mijn buurvrouw de was nog buiten droogt, zoals het vroeger ging. Tussen de touwen!

Because I had a day of, I played 'tourist' in my home town. Visited the museum ( you can see some photo's of that) and ended with a ice-cream. Sitting at the harbor, looking at the old fisher's boots. Great ending after working on the compass.




 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te zien dat jij er ook mee bent begonnen. Mooie kleuren en stoffen heb je gekozen. Goed dat je twee projecten af kon maken. En leuk zo'n tochtje door eigen dorp, van de zomer ga ik er ook weer heen heerlijk vind ik het..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sas, wat wordt je kompas mooi!!!! wat is het leuk om mee te doen he?! Leuke foto's weer
    liefs
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sasje.
    Wat was je weer lekker bezig met een zomers en een winters project.
    Ga je de quilt van Esther helemaal maken, ik vind het hart heel erg mooi. Het museum hebben wij vorig jaar bezocht, erg leuk en ik raad het iedereen aan in combinatie met een bezoek aan het gezellige Spakenburg.

    Dikke knuffel, Bep.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moooooi.
    Ik ga snel bij Ester kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi sas,kan me voorstellen dat je handjes jeukten om te beginnen.En een zonnig rondje Spakenburg en je dag kan niet meer stuk.
    Mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a super start to that new quilt! That quilt's going to be a great creative challenge! So many pieces of fabric! So many combinations! Have fun! I'll have to visit Sparkenburg and visit the museum and enjoy an ice cream this summer! You had a great staycation kind of day!
    Take care,
    Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supers dat je hier aan mee doet, ben ook lid van esther haar groepje en de patroontjes netjes opgeslagen.
    Nu nog stofjes uitzoeken en ik kan ook starten.

    Gr, Katty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kompas wordt erg mooi in die paarse tinten.
    Leuk om zo op een vrije dag even lekker van een leuk museum te kunnen genieten.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wordt dat een mooi kompas! Leuk, zo'n bezoek aan Spakenburg!

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.