zaterdag 24 juli 2010

kopje thee? (Tea anyone?)

Pak een stoel en een kop, mok of beker en laat me je een lekker kopje thee inschenken.
Dan kan ik je vertellen van mijn schatten die ik gevonden heb, en eigenhandig in elkaar geknutselt..

So take a chair put the load of your feet, hand me an cup or mug and let me pore you a nice cup of tea.
Now I can tell you all about the treasure hunt I had these last couple of day's.

Samen met Joanne heb ik een aantal kringloopzaken afgestruind op zoek naar kopjes, schotels en bordjes. We hadden een leuke etagere gezien bij een theetuin. Deze was zelf gemaakt van oud servies opelkaar gestapeld en vastgelijmd. Ik kwam heel wat juweeltjes van oude kopjes tegen. Een aantal moest ik afstaan aan mijn moeder die een gebaks servies had waar ik twee kop en schotels van vond, en een schattig sauskom op schotel die zij erg goed voor een eigen projectje kan gebruiken. Maar kijk nu eens wat een leuke torentjes ik heb weten te fabriceren!



Joanne and I went treasure hunting these last couple of day's. We went to several recycle shops and found lots of nice teacups, plates and bowls. At a tea-garden we found a very nice etagere. They made it from teacups and plates glued together. So we thought, that's something nice to make... And now, look at my photo collage, there are two etagere's custom made..


Een andere schat kwam ik ook tegen in een kringloop. Wie weet maak ik wel iemand blij...
Ik kwam dit kastje tegen en moest gelijk denken aan Heidi. Zij was op zoek naar een kastje om haar miniquiltjes in op te bergen. Ik vond er een dezelfde dag, maar deze is een tiende prijs van de andere. Ik kon 'em dan ook niet laten staan. Misschien kan ze deze ook nog gebruiken?...


This is another treasure I found yesterday. A couple of weeks ago, Heidi and I had a nice day going to a tea garden and a shop. Before we went out and about she told me she was looking for a cupboard for her little doll quilts. At the shop she found (well, I did..) a little cupboard and was in love with it right on the spot. This one is almost a a tenth of the price of the other one, so I had to take it home with me. Maybe she can use it..


En als laatste vond ik deze schatten. Ik was al even op zoek naar houten klossen om mijn kant om te wikkelen. Nu ligt het allemaal in een oude koffer, maar zo zonde. En nu vond ik in een brocante winkel zomaar van deze klossen. Het garen is compleet verteerd, trek je zo stuk, maar het hout wat eronder zit, is prachtig!. Gelijk al even een kantje en een bandje omheen gedraaid. Dat wordt een mooi werkje voor een regenachtige dag... Eerst nog een aantal klossen bijkopen!


The last part of my treasure hunt are these wooden spools. I was looking for them, because I have a lot of old lace and embroidered band. At a flea market kind of store I found these little ones. The threads are almost perished, but the wooden spools are beautiful. I had to try two, one with lace and one with an embroidered band.I have to go back, to buy more, and on rainy day this will be a nice task to do...


12 opmerkingen:

  1. Leuk, Saskia, al die kopjes bij elkaar. Nu kun je iedere dag een ander kopje nemen en genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt inderdaad schattige schatten gevonden. Jammer dat ik niet wist dat je zulke klossen wilde, in het weefwereldje waar ik ook rondloop kom ik ze wel eens tegen. Ik zal ze voor je bewaren als ik ze weer eens zie.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige vangst joh! Heb net even bij de andere dames gekeken, hihi, jouw etagere moet nog hoger worden, kunnen er lekker veel cakejes en scones op, of bonbons, ook niet verkeerd hihi! Prachtige klossen en over dat kastje ... pfffff ... is toch helemaal prachtig! Mooie dag verder, liefs, Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Saskia! What amazing treasures!!!
    I love the teacup towers! How amazingly fantastic idea: all you need now is to glue a bit of velvet and batting in the top teacup so you an use it as a pincushion!!!
    LOVE!
    Have a wonderful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk sas,waar heb je het nu mee vastgelijmd?en ja natuurlijk wil ik die leuke klossen, heb ook veel kantjes om op te ruimen je weet wel van TANTE ANNIE..See you soon.
    Mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I'd love to go on these treasure hunts with you and your friends. What wonderful finds, especially the bobbins and the little cupboard.

    I fell in love with the little cupboard that you and Heidi found and this one would be another treasure for her mini quilt collection. How kind of you to share.

    Thanks for the tea and the visit. ««i really enjoyed myself! *wink*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, I love a good treasure hunt! How fun is that teacup tower and the bobbins are great!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I have been having so much fun following your blog. I really enjoyed reading about your treasure hunt - sounds like my kind of shopping - lots of fabulous finds! I have also been following your Peppermint Twist progress - you and Heidi are doing such a wonderful job - what a treat for me to see each of you stitching along on this project together...you both make me so very happy! Thanks for the smiles...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn jullie heerlijk op jacht geweest. Ik zit hier met een kopje thee te genieten. Die klosjes zijn echt te gek. Hoop ooit zoiets moois te vinden voor mijn kantjes. Ik heb in onze kringloopwinkel nog nooit zulke leuke dingen gevonden. Ben waarschijnlijk altijd net te laat :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie schatten heb je gevonden, leuke etagieres, leuk kastje en de klossen ook al zo geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely treasures! The wooden spools look interesting.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu pas goed gekeken naar je blog. Dat heb je als je een elf bent hoor. Ik ben bezig met kados maken en heb geen tijd meer over. Kast ziet er leuk uit. Hoe groot is het? En zijn een plankjes? En die klossen zijn perfect. Waren er nog meer van?

    Leuk dat jij en Joanne de etageres hebben gemaakt. Practisch en mooi tegelijk!

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.