zondag 5 december 2010

Appeltaart (Apple pie)


Terwijl het flink aan het sneeuwen was gisteren, vond ik het tijd voor Appeltaart. Altijd weer even uitproberen zo'n oven. Maar het resultaat zag er goed uit!!
Aangezien de buren toch wel wat overlast van mij hadden gehad, maar even twee puntjes taart gebracht, en zelf aan een potje thee met een overheerlijk puntje taart.. hmmmmm ook een stukje??

Rover houd heeeeel erg van appeltjes, dus tijdens het schillen zat meneer rustig te wachten tot er voor hem wat stukjes over bleven..

It was snowing again yesterday, and I thought there was no better time then right then and there to make apple pie. Always exciting trying out a new oven, but the pie turned out looking good!!
I brought my neighbors two pieces of pie, because they had to put up with a lot of noise during the demo and building of my new kitchen. There living room is right on the other side of my kitchen wall. And I made my self a cup of tea to go with a very delicious Pie. Want a piece??

Rover loves Apple, so he was quietly waiting until there where a few slices left for him..

Mijn sokjes zijn klaar, en wachten nu tot de boom staat om hun plaatsje te krijgen. De adventster hangt weer op het plekje voor het raam, en ik ben druk bezig om het aardigheidje voor mijn quiltgroep zusters af te maken. Ik heb er in ieder geval lintjes voor nodig, maar wat het echt wordt, laat ik later pas zien. Er zijn zusjes die meekijken op mijn blog... Had dus nog even geen tijd om mijn boom neer te zetten, hopelijk deze week dan maar. Is jou huis en boom al versierd voor de feestdagen?

I finished my Christmas stockings, so there waiting to get there place in my Christmas tree this year. I put my advent star up, and I spent my day today working on a little present for my Quilt bee sisters. There will be some ribbons used for that, but I can't show you what I'm making. Some sisters are watching.... No time to put my tree up, this weekend, hopefully tomorrow or someday this next week. Is your tree and house already decorated?



17 opmerkingen:

  1. nou, die taart mag er wezen zeg, of moet ik zeggen 'mocht er wezen'?
    je kamer met ster ziet er heel gezellig uit. En wat hoor ik nu, zijn die sokjes voor in boom??? ik dacht dat het maatje 37-38 was - eerlijk waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou je appeltaart ziet er echt uit om in te bijten,maar de buren ,joanne en jijzelf dus ik denk dat er weinig over is.Maar er volgen er vast nog wel meer.Wel even bellen.Ben benieuwd naar je sokjesboom.
    Mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst de sint en dan de kerstman.....zo is bij ons de volgorde met een kind...Heb jij ook de sokjesboom van Els bobbin ? wij hebbem hem al staan met vijf sojes er in, iedere dag één, zo leuk!

    groetjes, jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm appeltaart, heerlijk ik ruik het hier hij is zeker goed gelukt. Wat geweldig dat je de kerstsokken allemaal afhebt ik zit nog te zwoegen. Veel plezier met het maken van de cadeautjes en natuurlijk nog van je nieuwe keuken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die taart ziet er goed uit! En Rover die zit te wachten. Toen onze honden nog jonge meisjes waren, vonden ze het onbeleefd om iets af te wijzen. Dus aten ze de appelschillen die ik per ongeluk op de grond liet vallen. inmiddels zijn ze niet meer zo beleefd...;-) Mooi is je keuken geworden: dat moet een feestje zijn er in te werken. En, nee, de kerstboom mag pas ná de Sint, hier. Dus komende week zal die wel komen...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enorme berg lintjes... Ik ben benieuwd wat je daarmee gaat doen!!
    En die appeltaart ziet er heel goed uit. Wat een heerlijk grote stukken!
    Gaan al die geborduurde sokken straks in een kerstboom? Nou, dat blog je dan nog wel he?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your apple pie looks so yummy!!!

    Hope you Enjoy the Season.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rover gives the saying "You are the apple of my eye" a whole new meaning! Great idea to take a photo from outside looking in. The star and quilt look great!
    A sunny chair to sit in and stich, an oven to bake in and Rover curled up in his place, let the cozy winter days arrive!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yummy! Apple pie! Now your house not only looks fantastic, but it smells wonderful too! Rover is so cute as he sits patiently waiting for a piece of apple. Can't wait to see what you are going to do with that pile of ribbons.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wanneer het schilmesje hier tegen de appel komt, schiet Yvette met een vaartje tevoorschijn, ze houden zo van hun fruit die Labjes hihi!! Taart ziet er heerlijk uit joh! Hier staat de boom, de lichtjes aan, gezellig hoor! Mooie dag, XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your apple pie looks delicious, Saskia. I would love the recipe to try once I get all my boxes unpacked.

    I don't think that we'll be decorating for Christmas this year because we just moved and the amount of boxes that we have to unpack is overwhelming.

    Your home looks very warm and inviting. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet het er allemaal lekker en leuk uit!!!!!
    Ik ben benieuwd hoe de kerstboom er uit gaat zien .....

    groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik krijg 18 december mijn eerste sokjes...voor volgend jaar in de boom........

    ziet er goed uit je appeltaart

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je keuken is nu goed "ingewijd" met die overheerlijke appeltaart. Hij ziet er geweldig uit. Dit jaar ook je eerste Kerstdiner uit je nieuwe keuken? Wat zijn die sokjes toch schattig en wat zal je boom gaan stralen wanneer je ze erin hangt. Hoe groot zijn ze eigenlijk in cm? Je nieuwe borduurproject ziet er ook goed uit! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, the sights and smells of the Christmas season!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Everything is so pretty!! And I can almost smell that apple pie! But I must admit - it was your beautiful dog in your profile picture that brought me to your site! How old is he? What a love!
    Blessings for a lovely week!
    Ann
    PS Please visit me at my history blog - and don't forget to enter my GIVEAWY!

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.