donderdag 14 januari 2010

muizen (mice)

Heerlijk om tijdens deze winterdagen lekker met een pot thee te quilten.
Alleen heb ik de laatste tijd last van inwoning.
Niet die leuke zwarte viervoeter, die naast me op de bank ligt te snurken.
Nee, kleine 4 voeters, die tussen mijn plafond een speelparadijs hebben.
Het geritsel, geknaag en getrippel begint me nu wat te irriteren. Volgens mij is het een hele kudde inmiddels.
Had al een lokdoosje gezet, maar die krengen hebben er niet van gegeten. Heb nu op 4 punten strategisch doosjes neergezet, en een los zakje. Loop alleen maar te roepen, "vreten krengen", of dat nu helpt...
Ga straks nog een oud huis middeltje proberen. Eucalyptus olie lijken ze niet lekker te vinden ruiken. Nu heb ik dat nog in huis, ga gelijk maar eens wat neerzetten. En als dat niet helpt is er nog zoiets als ultrasound.



I love this time of year. In the evening with a nice cup of tea working on a quilt.
But this last couple of day's I hear noises above my head. (not in my head, so don't worry..)
But the rustle, scurry, gnawing, is driving me nuts though.. I think there is a whole town of mice living between my ceiling and the second floor.
I did everything, to get ride of them, but so far no luck. I heared that eucalyptus is a smell they don't like. So I'm gona try that too besides the poison. Love animals, small and big, but not if it's turning into a plaque!


4 opmerkingen:

  1. Love the glasses!
    Do you know anybody with a weasel or ferret that you can put between the ceiling and floor? They are very agile but I don't know what their possition is when it comes to electric cables!
    Success,
    Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sas,there is another option,you know what I mean,no no I don't say the word,good luck with your battle.
    Love you Mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto is leuk maar de muizen op je plafond niet! Hoe reageert Rover op het geluid? Ik hoop dat je ze snel te pakken hebt. Zitten ze bij de buren ook? Succes en goed weekend.
    Groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah! Now have you never read The Tailor of Gloucester? These sweet little mice will come down when you are poorly and sew tiny little stitches to finish all your quilts!

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.