zondag 17 januari 2010

USA swap

Ik schiet aardig op met een WIP. De USA swap begint onder mijn handen te groeien.
De mix van de nederlandse blokken met de amerikaanse was niet eenvoudig. Een aantal van mijn medegroepsleden heeft er voor gekozen om van de nederlandse blokken en van de amerikaanse blokken twee aparte quilts te maken. Maar ik wilde nu juist de verscheidenheid samen tot een quilt voegen. De methode die ik gebruik is een vereenvoudige quilt as you go manier. Ik quilt alle blokken per stuk en ga ze later in banen aan elkaar zetten. De achterkant krijgt dan tussenbiesjes.
Het klinkt ingewikkeld, maar zelf vind ik het een handige manier om niet met een grote top te zitten quilten.
Ik ben er nog lang niet, maar vind het toch leuk om de vooruitgang te zien. En net als
Mam wil ik graag dit jaar al mijn ufo's en wip's af hebben.


I like the progress I'm making with the USA swap quilt. I use a simple method of quilt as you go, to quilt all the blocks. Instead of making two quilts (a dutch, and a USA one) I try to combine the different styles of all the blocks. So that it really is a melting pot of Dutch and American traditions. I'm no way near a finish, but I love the results so far. And I have the same urge as MOM to finish all of my UFO's and WIP's this year.

5 opmerkingen:

  1. Ah, quilting, much better than mousing! Hope you had a great day! Snow melting, paths clearing!
    Take care,
    Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemachtig,deze word echt groot het is maar goed dat hij niet gespannen hoeft te worden.erg leuk,maar je kan goed zien dat wij "Typical Dutch" gewerkt hebben.Nog aardig wat te doen.Go on girl,Mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad niet makkelijk om de blokken te combineren maar dat heb je goed voor elkaar zo te zien. Wat leuk om ze een voor een af te zien. Ik vind onze Hollandse blokken erg mooi geworden. Jij ook?

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Saskia ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat. Mijn amerikaanse is af maar de hollandse blokken liggen nog ergens op me te wachten!
    Succes verder, groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Saskia,

    Ik ben heel benieuwd wat het eindresultaat wordt ... heb destijds de blokken van jullie bij Heidi gezien. Jammer dat de US blokken wat algemeen zijn, he?! Veel plezier met het puzzelen en in elkaar zetten.

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen

I'm going to be happy today,
Though the skies may be cloudy and gray
No matter what may come my way
I'm going to be happy today.
- Ella Wheeler Wilcox (1850-1919)

Thank you for leaving a comment
I love to hear from you, it makes me happy!
ps; If you have no-reply I can't thank you personal for your comment. But I hope you know I do like every thoughtful comment.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.